بخش دوم:ساخت کلیپ
برای ساخت یک کیپی که از هر لحاظ قابل قبول باشد میبایست ازاطلاعا ت وتجربه خوبی بر خوردار باشیم.
مثال:کلیپ پشت صحنه از جریان یک عروسی با یک آهنگ اکتیو
اولین کاری که انجام میدهیم جداکردن پشت صحنه فیلم از و کات زدن آن میباشد
بعد ازاین،مضوع ها را از هم تفکیک میکنیم. زمانی که کل تصاویر دستمان آمد.
آهنگ مورد نظر را وارد تایم لاین میکنیم.وزرب آن رامیگیریم تا سریع ودقیق تر بتوانیم کلیپ را بسازیم.
بعد از این،باید آهنگ را تقسیم بندی کرد،یعنی آهنگ را به دقت گوش داده ونقطه های اوج وپایین آهنگ را در نظر بگیریم.
رای شروع پشت صحنه میبایست محتوای تصویری که قرار میدهیم از تصاویر پایانی مجلس خیلی به دور باشد
وبیننده را به یک مضوع تازه ودیدنی بکشاند.
اگر اول آهنگمان ملایم شروع میشود تصاویر با فاصله از هم وبا یک رنگ نرم قرار میدهیم تا آهنگ ریتم خود را عوض کند البته میبایس
رنگی که به این تصاویر میدهیم یکی باشد تا بیننده پیوستگی تصاویر رااحساس کند.
وقتی که ریتم آهنگ تغییر میکند باید مضوع تصویری که قرار میدهیم هم تغییرکند.
قتی که به اوج آهنگ رسیدیم دیگه تصاویر ملایم به درد مانمیخوره، در اینجا باید تصاوی بدون ترانزیشن و با حرکت بسیار قرار گیرد تا آن احساس هیجان به بیننده دست دهد
واز کلیپ لذت ببرد.
قابل ذکر است:
چیدن تصاویر درکنار هم بدون ترانزیشن از اصول خاصی پیروی میکند.
زمانی که ما قصد داریم بدون ترانزیشن از تصویری به تصویر دیگر پرش کنیم باید نقطه پرش ما دقیقن بروی زرب آهنگ قرار گیرد تا بیننده پرش راحس نکند،
ماباید در کلیپها از تصاویر حرکتی استفاده کنیم.یعنی وقتی تصویر ما ازلحظه حرکت دوربین یا جسم قرارداده شود .
این مضوع در کلیپ های اکتیو بیشتر صدق میکند.
زمانی که تواوج آهنگ تصویر عوض میشه دیگه یک کات ساده چشم بیننده رو رازی نمیکنه .
ماباید در اینجا تصویری را انتخاب کنیم که از هیجان خاصی بر خوردار باشد اما تنها این کافی نیست ماباید تصویررا از نقطه ای کات بزنیم که لحظه شروعش
از حرکت خاصی برخوردار باشد.اگر ما چنین تصویری را نیافتیم خودمان میتوانیم رو تصویر حرکت بزنیم .
میتوانیم:به تصویر دو بعدی داده وبه فاصله شش یا هشت فرم از شروع تصویرکیفرم زد و فرم اول تصویر زوم کرد
تا تصویر از لحظه شروعش یک حرکت سریع را به خود ببیند.
یا راه دیگر:ما یک کلرمات سفید ساخته دو بعدی میدهیم و روی فرم آخر ترنس پرند میکنیم تا یک فد تیز نوری را داشته باشیم اول فد را دقیقا به نقته کات میچسبانیم.
مثل اینکه کی فرم توضیح ندادم در نوشته بعدی حتما توضیح خواهم داد
ترانس پراند:محو کردن
*******************
کلیپ های احساسی مانند کلیپ باغ هم تغریبا ازهمین روش پیروی میکند اما قرار دادن تصویر درست در مکان مناسب خود خیلی مهم است.
چرا که میبایست حس را به بیننده منتقل کرد وکسی که تصاویر احساسی را ضبط میکند انتظار دارد که به نحو احسن از آنها استفاده شود.
همان تور که گفتم از اصول خاص بر خوردار است برای مثال:لحضه شروع کلیپ میبایست تصویر نمای دور از عروس بعد نمای دور از داماد نمای نزدیک از عروس ونمای نزدیک از دامات
به همین ترتیب تا یه قسمت خواندن خواننده به صورت احساسی یا تعویض ریتم آهنگ به صورت احساسی.در این لحضات در کنار هم بودن عروس وداماد را نشان میدهیم
البته برای رسیدن عروس داماد به هم از روش های فیلم براری مختلفی میتوان استفاده کرد.
در بین کلیپ هم به ترتیبی که حدعقل کنار هم گذاشتن دو تصویر عروس داماد در کنار هم ورفتن به تصویر تکی یا برعکس
باز هم تعکید میکن میبایست تصویر را از حرکت دوربین قراردهیم حتی اگر زیر ترانزیشن هم حرکت مشخص نباشد بعد اتمام ترانزیشن تصویر حرکت کند.
انتهای کلیپ هم تصویرعروس داماد از دور واتمام آن با فلوی دوربین یا ترانزیشن ملایم.