تدوین تصویر میبایست از قاعده ای پیروی کند که چهارچوب هماهنگی را به خود اختصاص دهد. کسی دست به تدوین موضوعی از فیلم میزند باید چشم ریز بینی داشته باشد یعنی هنگام دیدن تصویر،به چشم یک بیننده نگاه نکند چراکه یک بیننده به مرکز مضوع چشم میدوزد واز حاشیه غافل است. برای مثال:تدوین تصاویر قسمت مهمان های یک عروسی،یک تدوین گر نبایست از چیدن تصاویر مهمان ها گزری رد شود و یک آهنگ زیرش بزارد یا نهایت کاتهای دوربین رابگیرد.
البکه میبایست حرکات اضافه ویا گاهی اوقات ناهنجار مهمان هارا تشخیس داده واز تایم لاین حذف کند ،به شکلی که مخاطب ،یک فیلم بدون ایراد راتماشا کند، چرا که هنگام تماشا فکرش از مضوع خارج نشود. این مضوع عادی یک فیلم عروسی بود،که به هنر تدوینگرنیازی نداشت. اما ساخت یک کلیپ عروسی نیاز به ذوق وسلیقه و دقت فراوان دارد تا یک کلیپ بتواند بیننده را محو تماشای خود کند. چنین کلیپی میبایست تدوین گر آگاه وحرفه ای داشته باشد تا بتواند خود را جای بیننده قراردهد تا کلپ ،مخاطب پزیر باشد به طوری که، بیننده هنگام تماشای فیلم عروسی منتظر رسیدن آن باشد البطه جریان کلی فیلم نباید خسته کننده باشد،که درباره ی این مضوع بعد بحث خواهیم کرد.